- Iar punctul 3 e, din start, cel mult un joc de imaginatie. nu ai cum sa formulezi o propozitie de genul asta cu concepte foarte vagi - metafore ca liberul arbitru - pentru ca nu pot fi infirmate, verificate; libertatea sau predestinarea nu sunt concepte clare cu care sa operezi: exista predeterminari genetice, culturale etc si exista libertate relativa, sanse, hazard, aici, eventual, stiinta poate explica pe mici bucatele; si in nici un caz niste speculatii teoretice nu duc undeva
- Lui kant ii lipseau o gramada de instrumente. Darwin ca sa descopere ceva a traversat oceanele, kant a stat inchis in casa si in satul lui si a incercat sa vada pana unde poate ajunge mintea intorcand pe toate partile teorii speculative. Un exercitiu si un model interesant.
- Da, nu avem cum sa cunoastem ce a fost inainte de big bang dar nu pt ca atunci a aparut lumina care ne face sa vedem ci pt ca am evoluat si ne am adaptat creierele in universul asta in savana. Sansa face ca adaptarile astea sa poata fi utilizate si la intelegerea unei parti a cosmosului. Treptata si foarte lenta, dar fara o bariera clara si fixa ca big bangul. (sau ca oceanele in trecutul nu atat de indepartat)
- Daca ce zici tu hedonisst in prima parte poate fi discutat,in schimb concluzia Asa trebuie inteles Dumnezeu, ca un parinte atotputernic si atotstiutor, care a creat lumea dar e in afara ei, dar care nu poate interveni in ea decat prin intermediul regulilor create de el. nu are sens, nu are nici implicatie logica sau teoretica
daca trag o concluzie ca asta, imi neg ratiunea pe care "mi a dat o dumnezeu"
- Lui kant ii lipseau o gramada de instrumente. Darwin ca sa descopere ceva a traversat oceanele, kant a stat inchis in casa si in satul lui si a incercat sa vada pana unde poate ajunge mintea intorcand pe toate partile teorii speculative. Un exercitiu si un model interesant.
- Da, nu avem cum sa cunoastem ce a fost inainte de big bang dar nu pt ca atunci a aparut lumina care ne face sa vedem ci pt ca am evoluat si ne am adaptat creierele in universul asta in savana. Sansa face ca adaptarile astea sa poata fi utilizate si la intelegerea unei parti a cosmosului. Treptata si foarte lenta, dar fara o bariera clara si fixa ca big bangul. (sau ca oceanele in trecutul nu atat de indepartat)
- Daca ce zici tu hedonisst in prima parte poate fi discutat,in schimb concluzia Asa trebuie inteles Dumnezeu, ca un parinte atotputernic si atotstiutor, care a creat lumea dar e in afara ei, dar care nu poate interveni in ea decat prin intermediul regulilor create de el. nu are sens, nu are nici implicatie logica sau teoretica
daca trag o concluzie ca asta, imi neg ratiunea pe care "mi a dat o dumnezeu"
Comment