Ce parere aveti de acest subiect, cei care ati urmarit si citit ceea ce s-a petrecut in ultimele zile?


Sambata trecuta putin dupa ora 12 noaptea cursa de pasageri MH370 (un boeing 777) decola de pe aeroportul din Kuala Lumpur (Malaezia) si se indrepta sper capitala Chinei, Beijing. La bordul aeronavei erau 239 de oameni (227 pasageri si 12 membri ai echipajului) ce proveneau din 15 tari: 152 de chinezi, 50 de malaezieni, 7 indonezieni, 6 australieni, 5 indieni, 4 francezi, 3 americani, 2 ucrainieni, 2 cetateni din Noua Zeelanda, 2 iranieni, 2 canadieni, un cetatean din Taiwan, 1 rus, 1 olandez si un cetatean din Hong Kong.

La ora 01:07 noaptea ora locala, aeronava a disparut de pe radarele civile deasupra Marii Chinei de Sud, nemaistiindu-se nimic de ea. Imediat a doua zi au inceput cautarile presupunandu-se ca s-a prabusit in acea zona, insa in zilele urmatoare aveau sa fie descoperite multe detalii surprinzatoare:

.........................................
1. Cei doi iranieni aflati la bord-ul aeronavei calatoreau cu pasapoarte false, furate in urma cu 2 ani de la un italian si un austriac in Thailanda. Astfel s-a emis prima ipoteza a unei deturnari, insa totusi se pare ca cei doi aveau intentii pasnice si doreau sa ajunga in Europa pentru a cere azil politic (unul din ei isi sunase mama inainte si ii spusese ca abia asteapta sa ajunga la Amterdam, urmand sa ia cursa Beijing - Amsterdam de indata ce ajungea pe aeroportul din China).

2. Desi aeronava a disparut de pe radarele civile la ora 01:07 am, s-a observat ulterior ca un obiect zburator neidentificat a aparut pe radarele militare in cursul noptii presupunandu-se ca este acest Boeing 777, urmand o cu totul alta directie decat cea programata, mai exact spre Insulele Andaman din sudul Indiei, adica directia opusa.

3. S-a demonstrat ca cele doua transmitatoare de semnale aflate la bord-ul aeronavei au fost oprite (s-au oprit) la 14 minute unul dupa altul, o problema electrica generala fiind tot mai putin probabila. Mai ales, ca boeing-ul 777 este unul din cele mai sigure si performante aparate de zbor.

4. Transmitatoarele nu sunt singurele care ajuta la depistarea aeronavei in zbor. Cele doua motoare transmit la randul lor niste ping-uri catre turnul de control care informeaza despre prezenta avionului in aer. Ieri si astazi s-ar fi aflat ca aeronava ar fi zburat inca 7 ore de la disparitia de pe radarele civile, informatie care pana la aceasta ora nu poate fi confirmata cu exactitate (americanii care ajuta la cercetari sustin acest lucru, malaezienii au negat initial, ca apoi sa spuna ca nu s-au putut trage inca concluzii referitoare la acest fapt).

5. Momentan cautarile s-au extins spre jumatate din Oceanul Indian, insa exista si posibilitatea ca avionul sa fii fost deturnat spre o locatie necunoscuta, la aceasta ora fiind vehiculate mai multe tari precum Kazakhstan, Tadjikistan, Afghanistan sau Pakistan.
............................................

La cautarea aeronavei se implica la aceasta ora 15 state: Malaezia, Australia, Bangladesh, Brunei, China, India, Indonesia, Japonia, Noua Zeelanda, Filipine, Singapore, Coreea de Sud, Taiwan, Thailanda, Statele Unite si Vietnam.


Cei doi piloti ai avionului sunt Zaharie Ahmat Shah de 53 de ani aflat de 32 de ani in cadrul companiei malaeziene cu 18500 de ore de zbor la activ si Fariq Abdul Hamid de 27 de ani cu 2763 de ore de zbor. Chiar inainte de disparitia aeronavei, cei doi au transmis un mesaj catre turnul de control: "All right, good night!" care parea sa arate ca totul este in ordine si zborul decurge normal. A mai iesit la iveala un alt detaliu interesant, doua australience au spus ca in urma cu 3 ani au fost invitate de copilot intr-un zbor international, petrecandu-si tot zborul in cabina pilotilor, unde acestia s-au simtit bine si chiar au fumat alaturi de ele.




Conform specialistilor in aviatie, acest zbor reprezinta pana la aceasta ora unul din cele mai mari mistere ale aviatiei din toate timpurile.

Ultima cursa deturnata a fost acum o luna cand un zbor din Etiopia spre Italia a fost deturnat chiar de co-pilot care a aterizat voit in Zurich, nimeni nefiind ranit.

Pentru a ateriza, zborul MH370 are nevoie de 2700 de metri de pista sau autostrada, fiind exclusa aterizarea acestuia in insule mici precum Insulele Andaman.

La aceasta ora se iau in calcul toate ipotezele posibile, inclusiv o sinucidere a pilotului, in toata istoria existand un singur caz similar cu un pilot egiptean care a curmat dupa el vietile celor aflati in aeronava. Cea mai vehiculata pista ramane cea a sabotajului.

Ce parere aveti?